Bruiloft met kinderen

De één kan zich geen bruiloft voorstellen zónder ze, de ander geen bruiloft mét ze: kinderen. Misschien vinden jullie de vraag lastig of je hen wel of niet zal uitnodigen, want zullen ze zich wel vermaken de hele dag? Is het niet te druk als ze overal tussendoor rennen? Daarom hebben wij een aantal tips op een rijtje gezet, om jullie trouwdag ook voor de allerkleinsten tot tieners een dag om nooit vergeten te maken!


Foto credits: Novella Photography, Melanie Mulder Fotografie & Marieke Anneke Photography

BRUILOFT VOORBEREIDEN MET KINDEREN

Wil je jullie eigen kinderen ook al van tevoren betrekken bij de bruiloft? Laat hen dan helpen door bijvoorbeeld decoraties samen te maken! Ga aan de slag en maak eigen vlaggetjes, laat ze ballonnen op blazen of maak een kleine kunstgalerij met hen die jullie op de bruiloft kunnen neerzetten, bijvoorbeeld in onze kratjeswand. De kinderen zullen er trots op zijn en het is een mooi symbool die jullie liefde en het huwelijk symboliseert!


BLOEMENMEISJES, RINGENDRAGERS OF BRUIDSKINDEREN

Op jullie bruiloft geen verveelde kinderen! Hoe leuk is het voor je eigen kinderen of je kleine neefje, nichtje, kleinkinderen of buurtkindjes om een belangrijke rol te krijgen op jullie bruiloft. Hierbij kun je denken aan het dragen van de ringen, bloemen strooien in het gangpad, taart ronddelen, boekjes uitdelen tijdens de ceremonie of laat ze als getuigen de trouwakte tekenen. Dit geeft de kinderen ook een gevoel van belangrijkheid en voegt een vleugje onschuldige charme toe aan de ceremonie.

Vraag de kleine (of grote) helper van te voren of ze deze taak willen vervullen op jullie trouwdag. Samen zouden jullie een ringendoosje kunnen gaan uitzoeken, taart kunnen gaan proeven of de bloemblaadjes uitzoeken die hij of zij mag uitstrooien over de loper.
Maak er een momentje van en benadruk dat ze een hele belangrijke taak hebben en je zal merken dat ze deze rol uiterst serieus zullen nemen en alle aandacht zullen geven.


CEREMONIE ZITJE

Tijdens de ceremonie zijn er verschillende manieren voor de hele kleintjes om plaats te nemen! Ze zouden natuurlijk tussen de andere daggasten kunnen zitten, maar het is helemaal leuk om ze een eigen plekje te geven! Ze kunnen bijvoorbeeld naast jullie zitten op poefjes, een bankje of kleine klapstoeltjes! Of leg een tapijt neer met onze tipi tent, een paar kussentjes erbij, spelletjes en de kids zijn de hele ceremonie zoet! Heb je wat grotere kinderen op jullie bruiloft, maar wil je ze wel een eigen plekje geven? Denk dan eens aan een paar strobalen vooraan!

Aan het einde van de ceremonie is er natuurlijk een tekenmoment, leuk om daar de kinderen ook bij te betrekken! Hiervoor hebben we speciaal een kinder tekentafeltje met stoeltjes!


 

Fotocredits: Danielle Kroneman Photography

VERMAAK

Na de ceremonie is er vaak een proost moment, maar soms ook een momentje waarop de gasten moeten wachten. Het is leuk om dan een aantal activiteiten of spelletjes neer te zetten! Voor de kids kun je een hoekje creëren met een kleine tafel, poefjes, spelletjes en misschien een kleurplaat van jullie als bruidspaar! Zijn de kids iets ouder en willen ze iets meer competitie? Dan is een fotospeurtocht een leuk idee; maak een lijst van items die ze kunnen vinden op de bruidslocatie welke ze allemaal op de foto moeten zetten.


FEEST

Wil je even helemaal los op de dansvloer zonder die lieve handenbinders? Regel een kinderdisco. Dat kan in een aparte ruimte, maar het kan ook in een hoek van de feestlocatie door een Silent Disco te organiseren! Kunnen zij los op K3, Justin Bieber of TOP 40 muziek en kun jij uit je plaat op jouw favoriete gouwe ouwes.
Zet in de hoek een bar met lekkere alcoholvrije drankjes. Mochten de hele kleintjes nog niet op bed liggen hebben we ook speciaal voor hen een klein limonadebarretje waar ze zelf limonade kunnen tappen!

 

Zoals je ziet: het betrekken van kinderen bij je bruiloft kan een prachtige manier zijn om de liefde en het samenzijn te vieren. Het creëert kostbare herinneringen voor zowel de kinderen als de volwassenen. We hopen dat deze tips jullie hebben geholpen, zodat jullie bruiloft een onvergetelijke dag zal worden voor iedereen, ongeacht hun leeftijd!